Project Description

Psihoterapie Cognitiv-Comportamentală

PROGRAMEAZĂ-TE

Psihoterapie Cognitiv-Comportamentală

PROGRAMEAZĂ-TE

Psihoterapie Cognitiv-Comportamentală

Ce este terapia cognitiv-comportamentală?

Terapia cognitivă comportamentală sau CBT (Cognitive Behavioral Therapy) este o terapie de scurtă durată, care se concentrează asupra modului în care gândurile, convingerile și atitudinile unei persoane afectează sentimentele și comportamentele sale.

Angajarea într-o terapie CBT poate ajuta acea persoană să reducă gradul de stres, să găsească noi modalități de adaptare în relațiile complicate, să facă față durerii și să se confrunte cu multe alte provocări comune ale vieții. CBT funcționează pe baza faptului că modul în care gândim și interpretăm evenimentele vieții își pune amprenta pe modul în care ne comportăm și, în cele din urmă, modul în care ne simțim.

Terapia cognitiv-comportamentală este o formă de psihoterapie care tratează problemele și crește starea de bine prin modificarea emoțiilor, comportamentelor și gândurilor disfuncționale. Spre deosebire de psihanaliza freudiană tradițională, care detectează și analizează rănile din copilărie pentru a ajunge la cauzele principale ale conflictului psihic, CBT se concentrează pe soluții, încurajând pacienții să modifice distorsiunile cognitive și să schimbe modelele distructive de comportament. CBT este o abordare orientată spre rezultate, care are nevoie de implicarea activă a clientului pentru a reuși și care se focusează asupra provocărilor zilnice, gândurilor și comportamentelor actuale ale clientului.

Cum ne poate ajuta terapia CBT?

CBT ne poate ajuta în depresie, anxietate, fobii, adicții și o gamă largă de alte probleme.

Modificarea gândurilor negative

Există modalități bune și modalități mai puțin inspirate de a reacționa într-o anumită situație, deseori determinate de modul în care ne gândim sau ne raportăm la acea situație.

De exemplu, dacă căsătoria ta s-a încheiat printr-un divorț, ai putea crede că ai eșuat și că nu vei mai fi capabil să ai o altă relație semnificativă. Acest lucru te-ar putea face să te simți neajutorat, lipsit de speranță, singur, deprimat și obosit, astfel încât să nu mai poți să ieși din casă și să întâlnești oameni noi. Ajungi să fii prins într-un ciclu negativ, stând acasă singur și părându-ți rău pentru tine însuți.

Dar, mai degrabă decât să acceptați acest mod de gândire, ai putea să accepți faptul că multe căsătorii ajung la divorț, ai putea mai bine să înveți din greșelile tale și să mergi mai departe și să te simți optimist cu privire la viitor. Acest optimism ar putea să te determine să devii mai activ din punct de vedere social și să începi de exemplu niște cursuri de dans și să îți faci un nou cerc de prieteni.

Acesta este un exemplu simplificat, dar ilustrează modul în care anumite gânduri, sentimente, senzații fizice și acțiuni te pot prinde într-un ciclu negativ și chiar pot crea noi situații care să te facă să te simți mai rău. CBT își propune să oprească ciclurile negative, cum ar fi cele din exemplul de mai sus, prin întreruperea lucrurilor care te fac să te simți rău, anxios sau speriat. Îmbunătățind modul în care să gestionezi problemele, CBT te poate ajuta să îți schimbi modelele de gândire negativă și să îți îmbunătățești modul în care te simți.

CBT te poate ajuta să ajungi la un punct în care poți realiza acest lucru pe cont propriu și poți aborda problemele fără ajutorul unui terapeut.

Cercetările arată că CBT poate oferi sprijin persoanelor cu depresie, tulburări de panică și a diferitelor condiții de sănătate. Există, de asemenea, dovezi tot mai mari că poate ajuta la ameliorarea durerii cornice. CBT poate avea un impact pozitiv asupra modului în care oamenii simt și acționează și îi echipează cu strategii de coping care îi ajută să facă față provocărilor.

Descoperă mai multe despre legătura dintre minte și corp, modurile în care psihoterapia te poate ajuta să depășești o perioadă dificilă sau traumele din copilărie, cum să-ți gestionezi mai bine emoțiile și cum să ții stresul sub control. Parcurge informațiile de pe site și trimite cu încredere formularul de contact către PsihoHelp cu mesajul sau întrebările tale, fie pentru a-ți face o programare.